Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Hvordan handle hos oss

Når du som privatkunde logger deg inn i nettbutikken står du fritt til å handle varer hos oss. Ønsker du å bli forhandler, må du først søke om å bli godkjent for å få kundeprofil som forhandler.

 

Som privatkunde hos oss ønsker vi at du skal ha en god og forutsigbar kundeopplevelse og være sikker på at vi håndterer dine opplysninger på en sikker måte. Derfor er det viktig for oss at du vet mest mulig om prosessen som ligger bak og hva som skjer når du handler i vår nettbutikk. 

 

Din profil
I vår nettbutikk må du som privatkunde opprette en egen kundeprofil ved å registrere deg. Dette gjør du ved å gå til profil-ikonet øverst i menyen til høyre og registrere deg som ny kunde med brukernavn og passord. Når du så logger deg inn i din kundeprofil, får du blant annet tilgang til dine bestillingsopplysninger, samt en rekke annen nyttig kundeinformasjon i vårt kundesenter. 


Når du registrerer deg som kunde hos oss, aksepterer du samtidig våre kjøpsbetingelser som du finner ytterligere informasjon om her i vårt kundesenter. 

Firmaer som ønsker å bli forhandlere, må sende separat søknad om dette til post@browncouch.no med minimum informasjon om organisasjonnummer, leveringsadresse, fakturaadresse og kontaktinfo, før de eventuelt blir godkjent, registrert som forhandler og mottar egen informasjon om login osv. Merk: Forhandlere kan ikke registrere seg selv.

 

Personvern
Våre privatkunder registrerer seg ikke fordi vi skal benytte oss av personopplysningene til kommersiell bruk, markedsføring eller selge personopplysninger videre til tredjepart. Registrering er kun for å sikre at f. eks. kontaktinformasjon og leveringsadresse er korrekt, at du som privatkunde får registrert ordrehistorikk, registrere returer etc. og at du selv enkelt kan sjekke dette innlogget på din profil, samt ikke minst at du skal få vist riktige priser i nettbutikken.

 

Lagerstatus
Varer du ser i nettbutikken med grønn status, er varer vi har på lager og kan sende ut til deg med en gang. Noen ganger kan varen du ønsker du å bestille, ligge på fjernlager. Det vil si at varen ligger fysisk på lageret vårt i Sverige. Vi får varer levert fra Sverige daglig, så utsendelse herfra skal ikke ta noe betydelig lengre tid enn de varene som blir sendt fra lageret i Norge. Varer med rød status er varer som vi for tiden er tomme for, men som er ventet inn igjen på lager og som evt. kan forhåndskjøpes.

 

Priser
I vår nettbutikk vil du som privatkunde se prisen du skal betale, uavhengig av hvilket lager varen ligger på, samt hva du skal betale i frakt, før du gjennomfører selve betalingsprosessen. 

 

Betaling
Alle betalinger i nettbutikken foregår gjennom andrepart Nets. Betaling med kort går f. eks. gjennom Nets sine sikre sider og et betalingssystem som heter NetsEAsy. Når du har gjennomført betalingsprosessen i NetsEasy vil du til slutt komme til en kryptert side hvor du må gi banken din tillatelse til at ordrebeløpet blir reservert på din konto, eller du velger noen av de andre betalingsalternativene som Vipps eller faktura. 

Vi har ikke tilgang til dine bankopplysninger eller mulighet til å kunne belaste kontoen din for mer enn ordrebeløpet du har gitt autorisasjon til å reservere på din konto. 

 

Betaling med faktura
Nytt er at vi nå også tilbyr våre privatkunder å betale med faktura. Merk at dette skjer gjennom ekstern samarbeidspartner Nets. Det vil si at om du velger faktura som betalingsalternativ, får du tilsendt en faktura til din e-postadresse via Nets og deres fakturaselskap Arvato Finance AS. Selve fakturaen du skal betale kommer altså ikke igjennom oss. 


Spørsmål om faktura må med andre ord rettes til Arvato Finance AS og fakturakopi for privatkunder kan f. eks. hentes ut via deres supportsider som du må logge deg inn på med bank-id. 

 

Endring av ordre
Da vår nettbutikk er knyttet til vårt lagersystem for å ha kontroll på hva vi har på lager, kan vi ikke endre på din bestilling og bytte til evt. ny vare. Har du allerede lagt en bestilling i nettbutikken som er sendt avgårde og bekreftet av deg selv, men kommer på at du ønsker bestille mer, må du legge en ny bestilling.

 

Leveringstid
Alle bestillinger blir sendt over til lager for plukking og utsendelse samme dag som bestillingene legges (unntatt i helgene). Vi ber derfor om forståelse for at det ikke alltid er mulig for oss å gjøre ønskede endringer i bestillingen, selv om den ennå ikke er sendt ut fra lageret. 

 

Bestillinger som kommer inn før kl. 12, blir som regel sendt ut fra lageret samme arbeidsdag som bestillingen kom inn. Dette gjelder ikke helg eller offentlige helligdager og fridager, da blir utsendelse satt til første arbeidsdag etter. 

 

Sporingsnummer
Når ordren din sendes fra lageret vil du motta et sporingsnummer på forsendelsen din. Dette nummeret kan du bruke til å spore pakken din.

Merk: Det kan ta litt tid før sporingsnummeret viser aktivitet fra du mottar det. Ta kontakt med oss på kundeservice@BCsport.no om det derimot tar lenger tid enn ca. 2 arbeidsdager uten at sporingsnummeret ditt viser aktivitet.

 

Leveringsmåter
Til privatkunder er vår standard fraktmåte levering til utleveringssted. Det kan variere om din ordre blir fraktet med Posten/Bring, eller PostNord. 

 

Retur/angrerett og reklamasjoner
Hvordan du skal gå fram ved evt. bruk av angrerett eller reklamasjoner og hvor lang tid eventuelle krediteringer tar, kan du også lese om under de respektive menypunktene her i vårt kundesenter.

Slik blir du kundeVis mindre...