Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Registrering av retur fra privatkunder

 

Ønsker du som privatkunde å benytte deg av angreretten på 14 dager? Slik går du fram:  

 

Retur fra privatkunder
Er du registrert privatkunde og har kjøpt varer hos oss som du ønsker å benytte angreretten din på, kan du selv registrere returen din innen 14 dager via vårt digitale kundesenter under menyen Retur.

 

Betingelser for retur


Du kan benytte deg av angreretten og retur hvis:
 

• Du angrer kjøpet innen angrefristen på 14 dager
• Om du har mottatt feil vare i forhold til bestillingen din
• Du har mottatt varer du ikke har bestilt

 

Du kan ikke benytte deg av angretten hvis: 
 

• Du har tatt i bruk varen
• Varen det er snakk om er undertøy og forsegling på vare er brutt 
• Varen mangler etikettene som fulgte med 
• Varen er skadet av mottager eller har fingermerker eller andre bruksmerker på selve varen eller ekstradeler som følger med

 

Returadresse
Merk at du ikke kan levere returer fysisk til oss på vår kontoradresse. Ved registrering av retur via nettbutikken, vil du e-post med informasjon om retur og riktig returadresse. 

 

NB: Vi tar ikke ansvar for feilsendte returer som ikke er registrert inn via vårt system, returer som blir borte under transport eller returer som er sendt inn til feil returadresse.

 

Raskere behandlingstid
For å sikre raskest mulig behandling etter at du har registrert ønske om retur, er det lurt om du sender returen med sporingsnummer og oppgir dette til oss via kundeservice@BCsport.no 

 

Raskere behandling
Husk også å legge inn kontaktinfoen du får oppgitt av oss (telefonnummer og e-postadresse) som mottager av returen. Hvis ikke vil ikke vi få noe sporingsinfo eller hentekode for returen din - før vi får fysisk hentemelding om dette i posten. 

 

Bruker du f.eks. Post Nord sin app, kan du utsette hentefrist og dele forsendelse med oss.

 

Returkostnad
Kjøper er selv ansvarlig for utlegg for porto ved bruk av angretten, såfremt det ikke gjelder feilsendte varer. 

 

Når betales pengene tilbake?
Tilbakebetaling av kjøpesummen vil finne sted innen rimelig tid etter at vi  har mottatt returen og varen er godkjent mottatt i samme stand som da den ble sendt ut. Normalt tar det ca. 1-3 dager fra retur er godkjent og behandlet, til beløpet er tilbakeført til din konto. 

 

Når retur er behandlet, vil du få en returbekreftelse. Ordrebeløpet blir deretter kreditert tilbake til samme konto som ordrebeløpet opprinnelig ble belastet fra. Om du har sendt tilbake hele bestillingen, krediteres du også frakten du betalte ved bestilling. Hvis returen gjelder deler av ordren, krediteres ikke frakten. 

 

Fremdeles usikker?
Er du fremdeles usikker på hva du skal gjøre ved retur, ta kontakt med kundeservice@BCsport.no for informasjon og riktig returadresse. Husk å legge ved utfylt angrerettsskjema med info om navn, ordrenummer osv. slik at vi vet hvem som skal krediteres. 

 

Ytterligere informasjon om vilkår og betingelser for kjøp finner du på våre nettsider.