• Transition Patrol Alloy GX, TR Grey - slideshow

Transition Patrol Alloy GX, TR Grey

Varenummer: 01.20.11.3323-01.20.11.3329
Lagerbeholdning:

Hvordan forbedre en Transition Patrol, som allerede har vunnet «Bike of The Year» to ganger? Jo, du putter coil shock på den. Men hva betyr egentlig det?

En av Transition sine mest allsidige sykler har tatt det enda et steg videre opp, nå som Transition Patrol on Coil. Å sette på coildemping for en enda mer strøken følelse og sensitivitet, var en naturlig utvikling og steg å ta for å gjøre en allerede sinnssykt rå sykkel, enda råere.

HØYDEPUNKTER

  • Coil shock på alle komplette sykler og rammesett
  • SRAM Centerline 200mm front og 180mm rear brake rotors på alle modeller
  • SRAM Code brakes på alle modeller
  • RockShox Lyrik og Super Deluxe Coil inkludert på alle aluminium komplette NX-modeller
  • Patentert Loam Shelf Meter på alle modeller og rammesett

Føling i fjæra
Kort fortalt er coildemping, eller på godt norsk fjærdemping, mer sensitiv i starten av dempingen. Dette gir bedre grep og bakhjulet følger underlaget bedre. Med coil slipper du også unna med færre pakninger, noe som gjør friksjonen mindre og ikke minst gir redusert vedlikehold og færre serviceintervaller.

Mer allsidig
Dermed kan du la demperpumpa ligge igjen hjemme, ganske enkelt ta med deg sykkelen ut og være klar for alt som måtte komme din vei; enten det er lange stiturer i marka eller på fjellet, shuttling, heisbasert moro, ukjente stier, nye segment, hårete hopp eller om du plutselig får et innfall om at det hadde vært dritkult å hoppe over bilen din. Transition Patrol kommer med coilshock på samtlige modeller. Det vil si at du får oppgradering uansett om du går for aluminium eller karbon, NX-utgave eller drar på med XO1-versjonen.


ABOUT
The Patrol Alloy GX is the workhorse in our lineup focusing on performance and maximum durability. We tailored the build to give the rider the best possible brakes and suspension for the money in a value oriented package. Fox suspension heads up the build with the Factory DHX2 2-position rear shock that gives you four way adjustment and an on the fly lockout lever. Up front the Fox Float 36 Performance fork offers top of the line suspension feel with an easy to setup sweep lever for compression adjustment. Braking is handled by our favorite four piston skid triggers the SRAM Code RSC with reach and contact adjust along with 200mm front and 180mm rear rotors.

The drivetrain is a complete GX Eagle setup with a massive 10-50 tooth gear range and durable alloy crankset. Top of the line Maxxis Minion 3C tires are mounted to Stan's Flow S1 wheelset, the benchmark for strength and value in the same package. The dropper post is the durable Bike Yoke Revive seatpost with a user friendly reset feature which ensures your bike can stay out of the shop and out on the trail instead. We are now including tubeless valves and 6ozs of Stan's Sealant for easy tubeless setup from the start.
 


SPESIFIKASJONER

PATROL ALLOY GX

  PRICE

 

  FRAME

Patrol Alloy 160mm Rear/170mm Front

  REAR SHOCK

Fox DHX2 Factory 2 Position
XS & SM - 350lb / MD - 400lb / LG - 450lb / XL - 500lb

  FORK

Fox 36 Grip Performance 170mm

  HEADSET

FSA No.57E

  STEM

RaceFace Aeffect R (40mm)

  HANDLEBAR

RaceFace Chester 35
XS (760 x 10mm)
SM (780 x 20mm)
MD/LG/XL (780 x 35mm)

  GRIPS

ODI Elite Flow

  SADDLE

ANVL Forge Cromo

  SEATPOST

Bike Yoke Revive
XS (100mm)
SM (125mm)
MD (160mm)
LG/XL (185mm)

  BRAKES

SRAM Code RSC

  ROTORS

SRAM Centerline (200/180mm)

  SHIFTER

SRAM GX Eagle

  DERAILLEUR

SRAM GX Eagle

  CASSETTE

SRAM XG 1275 (10-50t)

  CHAIN

SRAM GX Eagle

  CRANK

SRAM Descendent 7K DUB (170mm x 32t)

  WHEELSET

Stans Flow S1 Comp

  TIRE/FRONT

Maxxis Minion DHF 3C WT (27.5x2.5)

  TIRE/REAR

Maxxis Minion DHRII 3C WT (27.5x2.4)

  WEIGHT

15.65 kg


Check out Transition`s Sizing Guide

FRAME FEATURES

View Patrol Carbon Tech Support Page

FORK AXLE TO CROWN

562mm

FORK OFFSET

37mm

REAR SHOCK SIZE

205mm x 65mm 

*Any damage caused by the use of a different rear shock model or size outside of what Transition supplies with a frameset or complete bike will not be covered under warranty. Please check clearance very carefully before riding any other model of rear shock and feel free to contact Transition with any shock fitment questions or concerns.

REAR SHOCK HARDWARE

Trunion Mount Top / 25mm x 8mm Bottom

REAR SHOCK TUNE

Fox DHX2 = CM
RockShox = LL

HEADSET

44mm Zero Stack (Top) / 56mm Zero Stack (Bottom)

BOTTOM BRACKET

73mm BSA Threaded

REAR BRAKE

180mm Post Mount

REAR AXLE

Syntace X12 148

FRONT DERAILLEUR

No Support

ISCG TABS

ISCG05

SEATPOST DIAMETER

31.6mm

MAX SEATPOST INSERTION ALLOY

XS 140mm, Small 140mm, Medium 185mm, Large 225mm, XL 270mm

MAX SEATPOST INSERTION CARBON

Small 190mm, Medium 225mm, Large 245mm, XL 245mm

SEAT CLAMP

Alloy 34.9mm/Carbon 37mm

MAXIMUM CHAINRING

34t

MAXIMUM TIRE

27.5 x 2.8

SAG SETUP

14-17mm (20-25%)

FRAME WEIGHT
(str. M med Shock/Axle/hardware

Carbon 3.87 kg, Alloy 4.78 kg

WARRANTY

3 Year We Got Your Back Warranty

SPRING SIZE

RIDER WEIGHT

FOX SPRING

ROCKSHOX SPRING 

 

120-140 lbs.

350-400

300-350

 

140-160 lbs.

400-450

350-400

 

160-180 lbs.

450-500

400-450

 

180-200 lbs.

500-550

450-500

 

200-220 lbs.

550-600

500-550

 

220-240 lbs.

600-650

550-600