Surly Midnight Special, Perry Winkle`s Sparkle
En All Day Road Plus Bike? Jepp. Dette er Surly sin utgave av en landeveissykkel, ment for de lange sykkelturene hvor du har lyst å gjøre noe mer enn bare å stirre ned i den intetsigende asfalten.
Spesielt godt egnet for:
-Bredere dekk
- Landeveissykling
- Grus
- Pendling
Merk: Du kan bruke sykkelen akkurat der du selv ønsker å bruke den, men dette er iallfall den bruken Surly mener sykkelen passer best til.
Når det kommer til landeveissykling er Surly sin filosofi å kunne grabbe med seg et par bananer i lomma på vei ut, for deretter å bare se hvor veien tar deg hen. Om du som landeveissyklist ønsker å kunne oppsøke varierte underlag på sykkelturen og hyppig veksle mellom grus, asfalt, hullete sykkelveibaner og nedslitte fortau, så lar Midnight Special deg gjøre dette, men på en komfortabel måte.
Sykkelen er i sitt ess over kumlokk, fortau og sykkelveier som kanskje har sett sine bedre dager og de typiske, lange grusveiene som strekker seg foran deg, mil etter mil. Med sine 650b road plus-dekk tar sykkelen knekken på småprat og demper en hver hindring som den sanne mesteren av en sykkelen dette er ment å være.
- Dekk med større volum tillater bedre finjustering av dekktrykk på forskjellige overflater og gir bredere kontaktflate med bedre grep
- Moderne veistandarder som flat mount-skivebrems, 12mm thru-axles fram- og bak, samt 44mm head tube
- Klaring for 650b x 60mm eller 700c x 42mm dekk uten fendere (650b x 50mm eller 700c x 38mm med fenders)
SPESIFIKASJONER
Frameset
- Frame 4130 CroMoly, double-butted main triangle, ED coated, TIG-welded
- Fork 4130 CroMoly, ED coated, TIG-welded
- Seatpost Clamp 30.0mm Surly Stainless
Components
- Headset Cane Creek 40, 1-1/8"
- Brakes TRP Spyre, 160mm rotors
- Brake Levers Sram Rival 1
- Shifters Sram Rival 1
- Stem ProMax, 31.8 4 bolt
- Handlebar Salsa Cowbell 3
- Grip/Tape Black Cork
- Saddle WTB Volt Sport
- Seatpost Promax
- ProMax SP-2019 27.2x300mm non-offset (for 40-50)
- ProMax SP-2016 27.2x300mm offset (for 54-64cm)
Drivetrain
- Crankset Sram Rival 1 40T
- Bottom Bracket SRAM GXP
- Front Derailleur n/a
- Rear Derailleur Sram Rival 1
- Cog or cogset SunRace 11-42t
- Chain KMC X11
Wheels
- Front Hub Novatech D791, 12mm Thru, 32H
- Rear Hub Novatech D792, 142mm Thru, 32H
- Rims Alex Adventurer 2, Tubeless ready, 32H
- Tires WTB Horizon, 650b x 47
FRAME SPEC
Frame Construction |
4130 Chromoly, Natch tubing, double-butted main triangle, TIG welded, ED coated |
---|---|
Fork Construction |
4130 Chromoly, Natch tubing, TIG welded, brazed lugs, ED coated |
Rear Dropout Configuration |
Vertical |
Rear Hub Spacing |
12 x 142mm (Surly axle included) 10 x 135mm with Surly 10/12 Adapter Washers (not included) |
Front Hub Spacing |
12 x 100mm (Surly axle included) |
Rear Brake |
Disc - Flat Mount (160mm max rotor) |
Front Brake |
Disc - Flat Mount (160mm max rotor) |
Head Tube |
Ø44mm |
Steerer Tube |
Ø28.6mm (1-1/8") |
Crown Race |
Ø30mm (1-1/8") |
Stock Headset Upper (S.H.I.S.) |
ZS44/28.6 |
Stock Headset Lower (S.H.I.S.) |
EC44/30 |
Seat Collar |
Ø30mm |
Seatpost |
Ø27.2mm |
Front Derailleur (Clamp) |
Bottom-pull (Ø28.6mm) |
---|---|
Max Chainring (CL)[3] |
1x (Road): 44T 2x (Road): 34/50T 3x (Road): 30/39/50T |
Bottom Bracket |
68mm threaded (1.37" x 24TPI) |
Tire Clearance Frame [1]/[2] |
27.5 x 2.35" (w/o fenders) 700c x 42mm (w/o fenders) 650b x 50 (w/ fenders) 700c x 38mm (w/ fenders) |
Tire Clearance Fork [1] |
27.5 x 2.35" (w/o fenders) 700c x 42mm (w/o fenders) 650b x 50 (w/ fenders) 700c x 38mm (w/ fenders) |
Rigid Fork Spec |
400 x 50mm (40 - 54cm) 400 x 40mm (56 - 64cm) |
Max Suspension Fork Length [4] |
N/A |
Bottle Mounts Frame |
3 Standard |
Bottle Mounts Fork |
N/A |
Rack Mounts Frame |
Yes (upper and lower threaded) |
Rack Mounts Fork |
Yes (upper, lower, and mid-blade threaded) |
Fender Mounts Frame |
Yes |
Fender Mounts Fork |
Yes |
Other Features |
Downtube mounted shifter bosses |
[1] Different tire and rim combinations will result in different clearances.
[2] Depending on drivetrain configuration, tire clearance may be limited by the chain and not frame.
[3] Listed chainring clearance is worst case scenario. Clearances vary widely depending on components and configurations.
[4] Suspension fork length listed at full extension (not at sag)
GEOMETRI
40cm | 46cm | 50cm | 54cm | 56cm | 58cm | 60cm | 64cm | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reach | 363 | 366 | 379 | 389 | 393 | 402 | 409 | 423 |
Stack | 531 | 538 | 544 | 560 | 580 | 599 | 620 | 641 |
Head Tube Angle | 71.0° | 71.5° | 72.0° | 72.5° | 73.0° | 73.0° | 73.5° | 74.0° |
Head Tube Length | 95 | 100 | 110 | 125 | 140 | 160 | 180 | 200 |
Seat Tube Length | 400 | 460 | 500 | 540 | 560 | 580 | 600 | 640 |
BB Drop | 70 | 70 | 65 | 65 | 65 | 65 | 65 | 65 |
Wheelbase | 993 | 994 | 1007 | 1018 | 1012 | 1027 | 1036 | 1050 |
Chainstay Length | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Top Tube Length, Actual | 487 | 506 | 531 | 552 | 564 | 579 | 597 | 622 |
Top Tube Length, Effective | 500 | 520 | 540 | 555 | 570 | 585 | 605 | 625 |
Seat Tube Angle | 75.5° | 74.0° | 73.5° | 73.5° | 73.0° | 73.0° | 72.5° | 72.5° |
Standover Height | 720 | 751 | 778 | 806 | 827 | 846 | 866 | 895 |
Stem Length | 70 | 80 | 80 | 100 | 100 | 120 | 120 | 120 |
Stem Angle | 6° | 6° | 6° | 6° | 6° | 6° | 6° | 6° |
Handlebar Width | 400 | 400 | 400 | 420 | 440 | 440 | 460 | 460 |
Crank Length | 165 | 170 | 170 | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 |
Fork Length | 400 | 400 | 400 | 400 | 400 | 400 | 400 | 400 |
Fork Rake | 50 | 50 | 50 | 50 | 40 | 40 | 40 | 40 |